tisdag 22 december 2009

Idag har jag...

  • Lyckats sminka & klä mig, klä på barnen & packa skötväska på under 2 timmar!!
  • Fikat i centrum mig själv & en kvällstidning medans Astrid sov gott i vagnen. Mysigt!
  • Varit på BVC. Astrid får absolut mat! ½kg upp & 4cm längre.
  • Varit på jobbet och fikat. Kul kul! Saknar det lite faktiskt!
  • Fått toppen julklapp från jobbet. Sällskapsspelet "Rita & gissa" I LIKE!!
  • Fått en burk "salta pingviner" av min snälla kollega Sofia!

Och när vi kommit hem hela familjen så ammande jag Astrid full & pumpade ur en flaska och lämnade Anders hemma med barnen & begav mig till Arninge för lite julklappsshopping. Mysigt!!
Jag va bla på hemtex där jag hittade juliga kökshanddukar "2 för 1" & en julklapp. Ställer mig i den rätt sega kön på 4 pers (folk ska ha sina klappar inslaget :-S ). Står och planerar nästa "drag" i shoppingen. Köar snällt i minst 3-4 min. Tittar upp, tycker mig känna igen profilen precis framför mig i kön..... HA HA! Det är ju min underbara vän Janet .. hon inne i samma effektiva shopping/ammningdimma som jag! Skratt & kramfest! Väck man är! Hon har precis som jag lämnat sin man m en flaska & 2 barn för att fixa dom sista klapparna. :-)
Nu är jag hemma igen och ska dra igång och göra fler jordnötsritzar. Börjar bli tomt i burken. :-)
Sen blir det klappinslagning & äntligen hemma JUL medans jag väntar på mamma & pappa som just nu kämpar sig genom snöstormen upp genom landet.
Härligt fullspäckad dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar