onsdag 9 december 2009

Heldag..

bara jag & Astrid. Vi ska passa på att riktigt lata oss. Kanske på sin höjd vika lite tvätt.

Nu ska vi gosa ner oss i soffan och amma & sova lite till tror jag. Först byta blöjan och se om navelstumpen trillat än (hänger på 3 kvart) och tvätta Astrids panna som luktar ättiksgurka, det va en som slet sig från fukostmackan.. :-) Verkligen händelserikt & spännande det här bäbislivet. Måste nog ta och kolla nyheterna & se vad som händer utanför "bubblan".

Igår va jag en sväng till lilla ICA butiken. Bestämde mig för att lyxa till m en 200g schweizernöt. Då kommer den.
Manliga kassören: -Ja, sådant kan du unna dig utan dåligt samvete nu.. *tittar menande på min mage*
Jag: -Ja för ammningens skull i såfall. Bäbisen kom för en vecka sen.
Manliga kassören: -Jaha, oj! ja.. jo jasså va kul. jag trodde.... hur går det..?
Hade glömt bort att det är kommentarer man får om man inte har bäbisen med sig första veckorna efter förlossningen.. Ser ju fortf rätt gravid ut... Ja ja! Mest synd om stackars kassören som höll på att vrida sig av stolen. :-)

Ikväll blir det Thai-take away middag m fam Linnér här hos oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar