lördag 19 december 2009

klona mig... (gnällvarning)

Anders är iväg & köper julgran så vi kan komma i julstämning här.
Jag har senaste timmen kämpat med att försöka få ner Astrid i vagnen så att jag och Agnes kan hitta på något annat än att läsa "Totte är liten" boken (AGNES ÖNSKAR SIG LÄTTLÄSTA BÖCKER I JULKAPP). Men så fort jag lägger ifrån mig Astrid så vakna hon och börjar skrika igen. Och så äter hon mig ur huset(använder mig som napp). Har redan gått ner minst 10-15 kg sen förlossningen och jag hinner inte äta klokt än mindre få i mig vatten ordentligt som ju behövs när man ammar. Så jag är typ konstant uttorkad & vrålhungrig. Vill inte tappa vikten för snabbt hur konstigt det än låter.Väldigt mycket extrahud på magen just nu. Fast det kanske stannar av snart.
Varför kan hon inte bara ta nappen?? Och varför måste hon bäras heeeela tiden? Vill ju va med Agnes oxå. Är så imponerad att hon inte ruttnar på lillsyrrans skrik utan klappar och kramar snällt och säger att bäbisen är ledsen.

Tips på hur man får in nappen & får den att stanna där (utan silvertejp) ;-) mottages gärna. Har testat 3 olika former (mam, rund kula & anatomisk) och både latex & silicon.
Håller just nu på att "lukta" in en tröja som jag kan "blåsa" henne med, dvs lägga brevid henne så att hon tror att jag är nära. Hoppas den bli en snuttefilt precis som Agnes "offa".

Det drygaste är att när jag precis nu faktiskt lyckats få ner Astrid i vagnen så är det dags för Agnes att sova middag. :-S Så nu sover båda barnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar