söndag 7 november 2010

Hört en sen lördag på nattbussen..

Blev en sen kväll igåt, va inte hemma förän 03, nattbussen körde Åkersberga runt innan det va min tur att hoppa av.. Som "underhållning" på resan hade jag 3 små välkammade pojkar i 18 års åldern, klädda i quiltade "jakt jackor" & blå chions som varit i bråk. Fick höra kommentarer som: "Jag ska ringa min vän för lite juridisk rådgivning" (varav killen ringer ett samtal till en uppenbart aspackad kille som sov),
"Min pappa skulle inte vara nådig mot den killen"
"Shit va jag ska polis anmäla den killen, ska bli skööönt med lite Cash"
"Hans ursprung kommer ju inte va till hans fördel, He he he!!"
"Jag kommer ju få sömnproblem & inte våga gå ut på lääänge" (med ironisk underton)
Vilka små APOR!! Och under samtalets gång framkom det att killen som blivit knuffad/sparkad (hade ett litet litet skrapsår i pannan & ett liiitet hål i sin jacka som dom fotade flitigt m sina Ipone 4) också fått in något slag & hans kompisar lika så... Inte mycket bättre dom alltså! Hoppas att deras föräldrar plockar ner dom på jorden & lär dom veta hut!!

Dagens ungdom.... *slår m käppen i golvet & njuter kaffe på fat* ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar