torsdag 4 november 2010

Moderniteter...

Nu ska jag ge mig in på främmande mark.. Jag som knappt kan se skillnad på Audi & Saab och alltid blandar ihop BMW & Mercedes märket..... Ja ni hör ju!! Och jag ska jobba på "mack" och har desutom gjort det i 10 år!!!!!
Jo det va en en en bil, röd och lång som smet från pump 4. En volvo eller Lexus.... eller nått??!! Tur att vi har kameror. :-D

Vi har nya fina hyrbilar på vårt jobb.. Bla en jättefin V70. Men det är några "problem"..... Bilnyckeln har ingen ståldel utan hela fyrkanten trycks in i ett hål och lixom sugs in. Inget nytt på bilfronten iofs och jag har börjat vänja mig... Men det känns lixom inte på "riktig"..

Men på nya V70:n startar man genom att trycka på en..............knapp!! Och Handbromsen är oxå en ................. knapp!! Tycker det känns så.... mesigt på något sätt. Om en bil inte startar så kan man vrida om & om igen på nyckeln och gasa så startar bilen tillslut, ibland iaf.. Men att sitta & trycka på en knapp känns ju inte lika verkningsfullt, som att det skulle hjälpa lixom...
Likadant m att parkera i backe. Då drar man alltid åt handbromsen lite extra. Nu är det antingen knapp tryckt eller inte.

Samma sak som att det nuförtiden är OMÖJLIGT att visa sin ilska & frustration genom att slänga på telefonluren.. det är lixom bara röd lur *pip*!!

Jag börjar nog bli gammal... Bilen känns mer som en farkost.. Tacka vet jag "gamla" hederliga bilar (V70 -04 tex).
Fast skulle jag få en ny V70 skulle jag nog lätt kunna vänja mig iofs.. För oj va skön den är att köra & va fin den är. Lite pluttigt bagageutrymme bara.

Och dom små Toyota eller vad det är som har digital hastighetsmätare, alltså bara siffror som blippar upp & ner.... Seriöst!!!!! Digitala tankmätare ska vi inte ens prata om...
Okej nu är det dags att sluta innan jag börjar slå käppen i golvet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar