lördag 13 november 2010

Nu ska muffinhänget bort!!!

Ursäkter som inte funkar/låter trovärdiga längre: "Nio upp & nio ner", "Jag har precis fått barn" (11 månader är inte precis nyss) , "man ammar bort dom där kilona"/"Jag ammar fortfarande" (när vi ammat klart runt 7½ månad va jag mindre än nu, sen hände något.. kan ha varit Brothaus fikor m Janet & toscabullarna på jobbet) Enda jag kan "skylla" på nu är att det sägs att det tar 4 år för kroppen att bli HEEELT återställd efter graviditet & förlossning.. Kanske kan det gälla mitt kollapsade bäcken & överskottshuden på magen (hoppas). Men jag tror inte det gäller muffinmagen (det som just nu fyller upp överskottshuden) & förslappade magmuskler.

Så nu är det "mission muffin" som gäller. Ska köpa en skärbrännare till Anders så han kan jaga mig.
För.........Tyvärr är jag VÄRLDS SÄMST på att motivera mig till träning. Tycker träning är aptrist. Har aldrig tränat mer än på skoljympan. Fast då hade jag en vääääldigt kort menscykel & närminne för ungf varannan vecka skyllde jag på mensvärk alt glömda kläder & fick promenera i "björket" ist. ;-)

Försökte dra igång någon jympinggrej för 5 år sen. Tog mig i kragen & köpte ett årskort på Rissne-gympan. Gick "ALL IN" & slutade efter 10 min (uppvärmningen) på en gympasalsbänk m min brickanyl (Astma spray) i munnen, när jag äntligen fått igång luftrören igen så kom biverkningarna på överdosen så jag började skaka som ett asplöv. Gjorde några halvhjärtade indianhopp & va med på avslappningen på slutet. Gick aldrig mer dit.....

Nu går jag tillbaka till det enda jag kan.. Promenera!!! Och kanske att jag kan komma loss och prova ett friskiskort igen. Men först ska jag komma igång m promenaderna & få det till en rutin.

För muffinhänget SKA bort & dom gamla jeansen SKA på!!!


Så igår efter middagen gav jag mig ut.. Hade lilla rundan (ca 15min) som mål men lyckades förvilla bort mitt "lata jag" (som längtade hem till soffan) i 2 vägkors och förlängde rundan till 30 min. Enda som behövdes va att visualisera min inte så fina mage i nya fina jeansen!! Sen att jag slocknade i soffan innan Agnes va väl inte så kul...




Min inte så söta "muffin" i mina snygga nya Jeans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar