tisdag 12 juli 2011

Sköna veckor även innan semestern...

Sen förra måndagen har dagis stängt & vi har valt att ha barnen hemma istf på sommar dagis. Löst det som så att jag jobbar kvällspass 15:30-22 (Anders kommer hem tidigare alt att vi lämnar över barnen vid mitt jobb), tagit föräldradagar dom dagarna Anders inte haft möjligt att sluta 1½timme tidigare och när han varit iväg bla i helgen. Detta resulterade i 2 sköööna veckor med 3 arbdagar/vecka. Bra både för oss & barnen. Känns skönt & klokt att varva ner ist för upp, att gå påhögvarv veckorna innan semestern och vara totalt utpumpad första semesterdagarna har jag gjort förr, låg däckad i 2dar i stugan för några somrar sen. Aldrig igen!

Jag känner mig väldigt tillfreds & avslappnad, brukar vara stressad under sommaren över ALLT man "måste" göra & vill göra. Men i år känns det annorlunda. Vi hinner det vi hinner enda som MÅSTE hinnas med är att "stanna upp" & HA ROLIGT!! Har inte ens börjat packa än vilket är väldigt olikt kontrollfreak-Lina. Skrivit upp regnkläder & stövlar lite halvhjärtat på en "Att packa" lapp. Tänkte packa lite ikväll men nu hyrde jag film istället.. Det löser sig, vi packar på Fredag eller nått! Båten går ju inte förrän 23:30. Det är bra för mig att slappna av lite & inte ha total kontroll heeeeela tiden! Verkar som om jag börjar lära mig nu....... Och jag mår väldigt bra av det.


Så enligt mig har faktiskt semestern redan börjat!!!


Ikväll blir det grillat & när barnen somnat ska vi kolla på "The tourist"

2 kommentarer:

  1. Låter härligt och förståndigt här är det också ganska avstressat nu ska jag på allsång..../Mamma

    SvaraRadera
  2. Är det Gotland ni ska till? Var på Gotland är ni då?

    SvaraRadera