fredag 29 juli 2011

en sann fiskehistoria

Igår kväll ställde sig Joel & Simon borta vi "gamla lekstugan" (en gammal grund från ett rivet svartbygge där vi lekte när vi va små)och kastmetade . När jag, Maja & Ida gick bort mötte vi pappa som berättade att Joel fått 2 makrillar & en näbbgädda som han släppt i. Vi satt där i solnedgången, kikade på fiskarna & drack en kall grön. Det kom även en lite makrill till sen lite senare när han vevade in och skulle agna om small det till precis inne vid tången och upp får Joel en 900g tung & 46cm lång havsöring. När den va upp på land lossnade kroken av sig själv och den skuttade runt för att lyckas kasa ner och försvann i tången igen, både jag och Joel flög ner och Joel körde ner händerna & greppade tag på måfå i tången & hade sådan tur att den låg kvar där. Dagens lunch va räddad!!



Kan med säkerhet säga att jag står brevid killarna ikväll. ÄLSKAR att fiska! Hängde m grabbarna vid Vilshultsån när jag va yngre, åkt runt till insjöarna m pappa & sen på moppe m Caroline på pakethållaren och här uppe har jag alltid suttit m en meta på båten medans alla andra solade. Så rogivande & spännande. Om det inte finns något spö ikväll så kommer jag sitta redo & rensa fångsten. Härligt att bara vara med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar