söndag 3 juli 2011

Svinalängorna...

Svårt att hitta ord. Vidrigt, tragiskt, skrämmande & gripande! Mådde helt ärligt fysiskt dåligt mot slutet av filmen.
Mest skrämmande är att det finns barn som växer upp under liknande förhållande vilket får mig att bli alldeles rädd och smått panikslagen. Att det finns barn som städar upp efter sin pappas fylleslag & som bara hittar saltgurka att äta i kylen..... Nej fy FAN!! Kan/vill/vågar inte ens föreställa mig..

Precis när filmen va slut vaknade Astrid, hon hade säkert somnat om men hon fick komma ner & dricka en välling i soffan och gosa lite, finns inget bättre än ett sovvarmt barn. Blir helt kall när jag tänker på hur endel kan behandla sina barn. Hur kan man svika ett sådant förtroende? Ditt barn litar blint på dig.. Hur kan man svika en knubbig liten arm som kramar om en? En tungt & varmt litet barn som somnar i dina armar påväg upp för trappen & som litar på att du bäddar ner henne i sin säng? HUR kan man svika det?? Nej, usch jag blir bara arg!

Nej.. Nu måste jag titta på något mer lättsamt annars kommer jag inte kunna somna ikväll!

Förresten: Noomi är otroligt!!!! Kommer bli något stort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar