tisdag 15 januari 2013

En dag med Astrid

Igår ringde dom från dagis precis som förra veckan & sa att Astrid hade feber..  Hon fick alvedon och sedan dess har febern varit borta... Men hon får vara hemma idag ändå. Undrar vad vi ska hitta på mer än att undvika att trampa på "trots-minorna".. Lite kupan, katthemmsloppis, mathandling, göra nya talgbollar & mysa i soffan tror jag... Vi börjar med det sistnämda tror jag.

Gladaste klurigaste busungen!!
Det svarta märket i pannan är Agnes som tatuerat henne. En liten svart fjäril. :-D

ASTRID. 3år & någon månad...
Astrid växer & utvecklas i en rasande fart,. Härom natten  trodde jag att Astrid som låg brevid mig va Agnes. Dom är nästan lika stora nu. Agnes är bara lite längre. Förra veckan gick Astrid utan blöja hela dagarna i flera dar men så kom hon tillbaka till dagis och då tappade hon focus på det.. Well well det kommer när det kommer. Med Agnes jagade jag på & va superstressad över blöjan. Skiter i det nu. 
Hon är fortfarande lite rädd för Emil men vill ändå se det. Då kryper hon gärna upp i våran famn och gosar in sig vid halsen. Skräckblandad förtjusning. Astrid är oftast glad men det kan vända lika snabbt och då blir hon rosenrasande ibland helt okontaktbar! Som dom säger på dagis: det märks när Astrid inte är här och då saknar man henne. :-D Hon vill såååå mycket, är super busig  & kan allt själv.. 
Liten börjar bli riktigt stor..

Astrid alldeles nyss: Astrid smyger ut från TV rummet & jag går snart efter. då har hon snabbt som en vessla smugit in i skafferiet & plockat fram pepparkaksburken..  Är det inte pepparkakor så är det flingor, sockerbitar eller mjöl...
Påkommen med "fingrarna i kakburken"!!!

 Älskade busunge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar