onsdag 9 januari 2013

En ny typ av reklam...

Kanske inte jättenytt.. Vad vet jag, men igår la jag märke till dom här 2 reklam inslagen som sändes mitt i reklamen som sänds i programmet på tv4!
Jag märkte det pga att jag spolade igenom reklamen i det inspelade programmet & hajjade till och stoppade för att jag trodde att programmet börjat igen...

Den här reklamen för "Panta mera" sändes i "Farmen" reklampausen..

Och den här för elektrolux i "Sveriges Mästerkockar" s reklampaus...

Känns rätt uppenbart att dom är så lika själva programmet för att man ska hajja till & tror att det börjat igen tex. när man spolar genom reklamen.

Jävligt smart för jag reagerade iaf & jag tar sällan till mig reklam.. Alla sätt är tillåtna förutom dom dåliga..Men det stör mig lite. Vet inte varför..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar