tisdag 8 januari 2013

Världens bästa man...

Min man Anders är så himla bra!! Han är händig, snygg, ekonomisk (dumsnål ibland), klok, rolig, min stabila klippa & en grym pappa. Han har iofs endel dåliga sidor (precis som jag & du) men dom hamnar i skuggan just nu..

Blogg-rape? Det skulle man kunna tro men det är jag, Lina i egen hög person som skriver detta. Varför nu denna hyllningen då?

Jo... Två kvällar i rad har han utfört mirakel!! Igår vid 19:30 sa han -Nu ska jag lägga båda barnen samtidigt... Jag sa typ. - Tror du på det själv eller!?
Alla som känner oss & Agnes vet att Hon är en nattuggla. Somnar vääääldigt sällan innan 22 trots att hon stiger upp 07. Vi har kämpat & bråkat m henne om sömnen och gett upp så hon har hängt m oss i soffan nästan varje kväll senaste åren. Ibland somnar tom jag före henne. Tjejen som va uppe till efter 03 på nyårsafton. Ja ni kan nog ana...
Men ta mej tusan!!! I 2 kvällar har båda barnen somnat i varsin säng i SAMMA rum vid 20 tiden!! Jag fattar inte hur han gör!!
Två kvällar har alltså jag & Anders suttit själva i soffan, kollat "mästerkockarna" och pratat ostört! Bara vi två!! Underbart att bara få vara med honom!

På nyårsafton satt vi och åt för&huvudrätt utan att behöva bry oss om eller nojja för va barnen hittade på. Dom är nu så pass stora & kompetenta att om man slappnar av (jag jobbar på det) och visar att man litar på dom så klarar dom att sköta sig riktigt bra & är det något så kommer dom till oss.. Agnes är ju så stor att om inte Astrid fixar något så hjälper hon henne eller ropar på oss och skvallrar oftast om Astrid busar.

Jag sa det då & jag säger det nu. Det är nu det händer, det är nu vi är påväg ut ur småbarns dimman!!

Jag älskar det och jag älskar min grymma Anders!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar