söndag 20 januari 2013

Salt!!

I mellandagarna åt vi lunch på LEVA Kungslador m mamma&pappa innan dom skulle ta båten hem igen. Självklart gick vi ner i gårdsbutiken oxå. Där hade Delia´s flyttat in med sina underbara kryddor, teer &  galet vackra saltblandningar. Jag stod & fingrade på olika blomstersalt länge och väl.....

Men bestämde till slut att det där får jag inte köpa förän jag har en genomskinlig kvarn till det.. För det ska ju användas & såklart måste det fina saltet få synas..
Så hittade jag kvarnen förra veckan & igår köpte jag salt. Ett blomstersalt med havssalt, chili, rosenblad, safflor & granatäppelblom!!  Vacker &  gott!!

Nu vore det bara kul med en genomskinlig kvarn till så jag får köpa blomsaltet m örter&vitlök oxå. 

Det är sådana små oviktiga, meningslösa men väldigt goda & vackra saker som jag älskar att ha runt mig!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar