tisdag 29 januari 2013

Ja det är som vanligt....

.... mitt liv alltså!!  Heeeelt upp&ner och när man tror att det inte kan bli mer kaos så kommer det alltid en lite surprice till...  Idag: Nackspärr!!! Bild googla Murphys-lag & ni ser en bild på mig..  ;-D

När vi gick & la oss igår kväll vid 22-23 vaknade Astrid och va steeek het! Vi tempade & den visade 40.2 grader sen ska man lägga på 0,5 oxå på vår termometer.  :-S Hon va sååå varm, svag & lite väck. Vi suppade & baddade med kalla handdukar. Efter en stund blev hon sitt vanliga pladdriga jag. Efter någon timme när hon blivit lite svalare somnade vi.. Vid 05 va det dags igen. Feberhet & näsblod. Vi låg vakna till typ 6:30 men när Anders&Agnes åkte somnade vi om.. Eller, helt ärligt: Jag bönade & bad Astrid att vi skulle sova lite till...Eller nej jag ska vara helt ärlig: Jag hotade faktiskt med att vi inte skulle åka till läkaren imorgon (Astrid tycker det ska bli spännande & har alltid tyckt att läkarbesök är kul) om hon inte låg kvar och somnade om & höll fast henne brevid mig... Och det funkade faktiskt så kl 10 steg vi ur sängen!!! :-D
 Ska bli skönt att träffa läkare imorgon. Iofs sökt för öronens skull men jag tänker fråga om detta eviga kruppande m efterföljande feber oxå. Till min glädje kändes inte Astrid lika varm i morse trots att det gått 5timmar sen sista suppen men jag däremot kände en stramande stel smärta under ena örat & ner i axeln. Kan inte vara annat än nackspärr. YEEES!!! Smorde med voltaren & virade in med en sjal, fixadefrukost till Astrid, hängde tvätt, hoppade in en supernabbis i duschen gud va skönt med varm stråle mot nacken & massera lite men det fick räcka m 2-3min... Går inte att lämna Astrid själv en längre stund för kommer hon på att hon är obevakad så kan man ge sig på att hon hittar på något bus. :-D  på med tigerbalsam & sjal. Om 1h kommer Anders & byter av mig och jag åker till jobbet!
Till charkmössans ära har jag håret nerkammat idag. Spana förresten in söta lilla Astrid & den mindre söta tvätthögen. Tvätthögen arbetade Anders ner igår & jag fyllde på den lika snabbt.. :-D

Ha en fin dag alla ni därute!!

1 kommentar:

  1. Frisyren klär dig grymt bra! Jag är också sugen på att klippa av de långa slitna testarna... Måste bara VÅGA!
    //Mia

    SvaraRadera