lördag 28 december 2013

Bokat in ett andrum..

I början av Januari är det JAG, weekendväskan, PUCCI klänningen & bilen som åker ombord på Gotlands-båten för 3½dygn i Sthlm..
Jag ska sova ostört, vakna av mig själv, shoppa lite (både kläder & remake-material. Panduro&Slöjdetaljer HERE I COME), hoppas på minst en fika i Åkersberga hos vän, bara måste hälsa på gamla jobbet & hoppas på en skön lördagkväll på stan med syster&Joel och kanske lite annat löst fint folk.....  :-D

Tänk att kunna se huvudstaden som ett "andrum".... Skulle aldrig kunna tro det för 3år sen. Jag älskar att bo där vi bor nu, i Stånga på Gotland. Men jag tänker inte hymla med att jag ÄLSKAR och ibland saknar Stockholm (nu när jag inte bor där längre) där jag faktiskt levt nästan 15år av mitt liv. Det är fortf nostalgiskt & sentimentalt att tänka på hur vi levde då, allt jag upplevt & gjort.
 Men försöker påminna mig om att trots att jag ibland tycker att jag jobbar ihjäl mig NU så jobbade jag faktiskt nästan 10h mer i veckan DÅ... Frågan är hur f*n jag överlevde? Tycker fortfarande att jag/vi går på tänderna ibland. Det är väl en vanesak helt enkelt. Och när jag tänker efter så är det lyxigt värre att jobba 30h/vecka & att vi ändå klarar oss bra ekonomiskt. Hade ALDRIG funkat då i förortsvillan med amorteringar & dyrare levnadskostnader. Så leve Gotland, landsbygden & mindre konsumtion. Men även en hyllning till att "turista" i fantastiska STOCKHOLM!!!

Huvudsaken med resan är faktiskt att lämna in den där PUCCI klänningen på Bukowskis. Ska bli sååå kul & spännande. Måste nog nästan åka upp till Auktionen i Mars också om jag kan.

Längtar nu om möjligt ännu mer till 2014!!! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar