fredag 13 december 2013

Min stora tjej!!

minst en vecka har Agnes vickat & vickat på sin lösa tand. Hon har varit pirrig, rädd, stolt, nervös & lite ledsen ibland inför att tappa sin första tand. Läskigt första gången. 

Så härom dagen satt den till&med ovanför tandköttet men ändå fast. Hon bad Anders om hjälp & vips va den ute. 
Vi skrattade alla 3. Agnes växte flera centimeter och konstaterade sturskt att det där va inte så farligt!
Jag & Anders konstaterade att våran stora tjej blivit ännu lite större. 

Hon ville snabbt gå & lägga sig efter att ha lagt tanden i ett glas vatten. För hon längtade efter att berätta för sina kompisar i skolan.

Under natten kom "tandfen" och flyttade tanden till asken i kryddhyllan & lämnade en slant. 

Tänk att vi har en så stor tjej. Jag förundras & blir lite rädd för hur snabbt tiden går... 
Min älskade förstfödda är nu en tandlös skoltjej... 

Pennvässaren i form av en ängel fick hon av mig. Loppisfyndad för en 5:a! Agnes älskar att vässa pennor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar