söndag 29 december 2013

Det här med remake:Lampskärmar!

Älskar att ha mitt lilla rum i källaren där jag stoppar in både smått&gott och nött&fult som jag hittat billigt på loppisar.. Det finns garn, nysilver-fat, papper, snören, spets, knappar, mattrasor, tyger mm mm. Och det börjar fyllas på med bra verktyg också... Skalpell, limpistolen!, olika sorters lim, saxar & linjaler...

Så när tiden & inspirationen finns där är det bara att gå ner & köra igång.. Och dom här lediga dagarna ger mig massor av båda delarna.

Idag va det dom små skalade lampskärmarna (5kr/st) & mattrasorna (1kr/st) som äntligen fick komma fram... 
Ena klädde jag helt med mattrasor med hjälp av limpistolen (vilket mirakelverktyg!!). Det va lite pilligt & knepigt att få någolunda jämt & snyggt. Och slutresultatet blev kanske inte så där super jättesnygg & perfekt (som bilden i min hjärna) men för att vara 1:a gången är jag nöjd. Övning ger färdighet!
Dock inte snyggaste lampan (bilden ovan) att sätta den på men ville bara visa. Fast frågan är  om jag inte ska göra om den till en man hänger istället..? För tänk att ha 4-5st olika sådana här hängande i något hörn? Skit snyggt enligt mig.

Den andra skärmstommen va lite skavd & rostig så den fick först träffa guldsprayen i garaget...  
Så nu återstår om jag ska nöja mig med att bara vira in nederdelen m tyg.. Tror det kan räcka & bli snyggt att behålla resten i guld..

Så himla kul detta här och jag är så uppfylld av min nya hobby!! Att se "nya saker" och användningsområden i dom trista/trasiga prylarna man hittar billigt i skrymslen på loppisar är en utmaning & det tränar verkligen fantasin! kan ibland även sitta på jobbet & komma på ideér. Så jag rusar iväg på rasten för att googla, söka på tradera, om möjligt testa (dom uppskattade papperspåsarna jag vek till julmarknaden kom till i kassan) & skriver alltid ner ideérna för att testa hemma..

En sak jag börjar lära mig är att: VÅGA testa & VÅGA göra fel!! Man lär sig massor. Och det är också bra  övningar för mitt obefintliga tålamod som bara blir bättre & bättre, iaf när det kommer till det här pysslandet.  :-D   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar