söndag 26 september 2010

Börjat på 2:a boken...

I Augusti började jag & syrran på att läsa om alla böckerna om Ayla. Planen är att vara klara tills 6:e och sista boken släpps i vår.. "The land of the painted caves" Slutet på en era!!!! Ska bli sååå spännande. Har läst dom första 3-4 böckerna ca 2-3 ggr. 5:e boken har jag nog bara läst en gång, "Nionde grottan". Minns knappt vad som händer i den...

Igår avslutade jag snyftande "Grottbjörnens folk" & har nu börjat på "Hästarnas dal"som är favoriten av dom 5. Har sen jag va barn varit fascinerad av stenåldern & hur man levde då. Tycker faktiskt böckerna är som bäst innan Jondalar m sin "pistill" kommer in i bilden. Visst dom är okej dom andra 3 oxå men liiiite väl mycket "tantsnusk" för min smak. Värst är väl "stäppvandringen" Ett under att dom hinner ta sig över stäppen innan boken tar slut.. ;-)

Nu sover barnen och jag ska krypa upp m te & en "tegelsten" till bok i soffan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar