tisdag 21 september 2010

Heaven & hell

Agnes närmar sig 3 år med stormsteg och i hennes hjärna är det nog kaos!!! Slåss, illvrålar, bryter ihop & totalvägrar mest hela tiden..

Inte så festligt alls....
Och så försöker vi använda orden INTE & NEJ mindre.... Lätt!! Hur många gånger på raken kommer man ihåg att säga "Det är fel att slå lillasyster" ?? Jag fixar inte många innan jag vrålar Neeeeej! SLUTA! Är inte så duktig på att vara tålmodig & pedagogisk.

Nyss sparkade hon Astrid rakt i ansiktet, såg hur hon riktigt måttade men han inte ingripa. HUR förklarar man hur feeeel det är för i nästa sekund förvandlas hon till en liten bäbis & verkar inte förstår ingenting. Svarar bara: Jaaaaaa! Med ett stor leende: GAAAHHH!!!
Vi har testat allt: Bli tokigt arga, försöka förklara, gå in på ditt rum & att bara ignorera det... Inget har hjälpt!

Har läst om punkt markering... Kanske ska ta några dagar då jag sitter brevid heeeela tiden & stoppar och säger åt.
Härligt positivt inlägg va? Nu ska jag sätta mig & höka över mina barn & försöka vara en korrekt & pedagogisk mamma. "Du får inte slå Astrid"

Som alla sagt & jag med.. Små barn små, bekymmer stora barn STORA bekymmer.. och mitt stora är bara 3 ändå..

Är det någon därute som har ett enkelt bra tips. GEEEE MIG! Något te i hälsokostbutiken, en bok eller miliär kurs för opedagogiska föräldrar?? Tar taksamt emot alla tips. ;-)

1 kommentar:

  1. Har inga tips, men jag kan trösta dig med att det är likadant här....Puh...

    SvaraRadera