onsdag 15 september 2010

Sjukling & secondhand shoppat...

Nya barn secondhanden som öppnat här i åkersberga va jätte trevlig & med en hel del fina kläder. Butiken heter GÅRiGEN och är rätt nyöppnad. Dit kommer jag åka fler gånger när jag inte har "vandalen" (Astrid rev i allt & tuggade på skor) med mig. Hittade iaf en jätte fin klänning till Agnes.





Precis när jag går ut från butiken ringer telefonen.. Det är dagis! Tänke direkt att nu har Agnes slagit sig... Men det va något så ovanligt (har typ inte hänt förr att hon sjuknat in på dagis) hon hade kräkts... Uhhh! Not så roligt när man som jag har lite av kräkfobi. Men vad gör man. När jag kommer fram ser jag en liiiiten blek figur sitta alleles still på en bänk m sin fröken. Älskade lilla plutten va hon såg liten ut. Jag sprang nästan in & glömd stänga grinden. Hon kom stapplande & gråtande emot mig. Mitt mamma hjärta brast lite.. Plötsligt pelade inte kräket någon roll.


När vi kom hem kurade hon ihop på madrasserna framför tvn och kollade på "postis per" en stund, sen ville hon ha lite rån & saft och nu har hon somnat. Hon är liksom aldrig så sjuk att hon bara ligger så man blir ju helt förkrossad. Även om hon har hög feber brukar det va full fart. Hoppas hon piggnar på sig snart iaf. Vill hellre ha den stökiga & pigga Agnes än den bleka lilla sparven som ligger i sängen nu.

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig färg på klänningen!

    Åhh, stackars liten. Jobbigt!
    Krya på i massor från blekinge.
    kram

    SvaraRadera
  2. Åh lillen! Hoppas att hon piggnar till snabbt och smärtfritt. Magjuka är inte kul för NÅN i familjen och man får klaga!

    SvaraRadera