lördag 25 september 2010

Vad jag lärt mig av detta....

Att man inte kan göra ALLT ALLT... Även om det är roliga saker.


Att man ska lyssna på sin kropp & stanna upp.

Att hjärnan är ett mysterium och gör precis som den vill för att få sin vilja igenom. I mitt fall va det vila som behövdes.

Att Danderyds Akutmott. har underbar personal & grym vård.

Att det är långt ifrån lätt att vara 2-barns mamma.

Att jag måste sänka ambitionerna & "tagga ner" (Boken är påväg) Jag tycker jag är rätt "ner taggad" men jag kan nog tagga ner mer...

Att en tvätthög verkligen kan ta över ett hem, fast nu äntligen som tvättad & ovikt men ändå ÖVERALLT och det får va så, det är okej...

Att en av dom bästa medicinerna är att PRATA.


Att INTE skämmas över att man mår dåligt & säckar ihop totalt ibland.


Att alla andra mammor inte alls gör allt man tror att dom gör...


Att min kära man Anders är VÄRLDENS BÄSTA pappa & man, min trygga stabila klippa som håller mig hårt i handen när jag är rädd. (Fast det visste jag iofs redan innan men fick det bekräftat än en gång att han är ett riktigt KAP...)


Nu har det gått 3 dagar sen Anders fick köra mig till akuten & jag mår mycket bättre. Totalt rasade ihop i onsdags morse. Orken är påväg tillbaka. Men som sagt. Jag har lärt mig en läxa.



Bara att tänka om, ladda om & göra "rätt" (dvs mindre)...

3 kommentarer:

  1. Hoppas du mår bättre nu, hälsan och välmåendet är viktigare än all tvätt i hela världen! Och några dammråttor har nog ingen dött av :)

    SvaraRadera
  2. Oj! visste inte att det var så det låg till.. =( Jag vet hur det känns, härligt att du har en sån bra man!! Kraam

    SvaraRadera