fredag 3 september 2010

Köket är KLART.... Typ iaf.

Köket är äntligen nästan klart... Nu är det bara en ekplanka, lister, handdukskrokar & gardin som ska upp... Men alla skåp, bänkskivor & hyllor är på plats.

Klicka på bilderna för att se dom större!!!



Va trist det va innan egentligen.. Väldigt brunt.....
I början av rivningsarbetet....


Vårat gamla slitna mörka korridoraktiga kök...



************************************************************************



Tänk att det blev så här BRA!!!!!





Här är senaste snilleblixten (enligt mig) vill ha kalendern någonstans i köket där jag ser den ofta. Glömmer saker annars. Fanns ingen riktigt bra plats. Så jag kom på idéen att sätta en av dom ändå avsågade bitarna ytterst på hyllplanen.. Är asnöjd med den lösningen. och under kommer våran julklapp från oss själva stå. En ny laptop m trådlöst internet. Så såfort "julafton" kommer (förhoppningsvis innan December) så kommer jag blogga,surfa, leta recept & lyssna på spotify här istället...
Under bänken ska det stå en barpall & självklart ska det på kantskydd på skivan. Så vi slipper onödiga jack i Agnes panna. ;-)




Och så mitt ÄLSKADE "Walk in skafferi"!!!
Här inne ryms medicinskåp, sopsortering, alla min kokböcker, vaser, alla torrvaror,konserver, stora fat, bakmaskinen & mixern aka "Monstermaskinen" och en massa annat smått & gott!!



Vad tycker ni??? Jag kan inte vara nöjdare!! Inget som vi kunde gjort annorlunda eller bättre enligt mig iaf.... Praktiskt, snyggt & rymligt. Trots att själva rummet inte är bredare än i gamla köket!!!



EN STOOOOR ELOGE & KYSS TILL MIN HÄNDIGA MAN SOM GJORT DET MESTA SJÄLV!! Tack oxå till pappa, svärfar & några till.. ni får dock igen kyss! ;-)

2 kommentarer:

  1. Skitfint längtar att få se det live/Mamma

    SvaraRadera
  2. Åh vad fint! vad skönt det måste kännas nu när allt e klart? =) Verkligen jättefint! Vi har också börjar fundera lite nu och ska inom en mycket snar framtid börja riva! KUUUL!!

    SvaraRadera