fredag 4 februari 2011

Elaka människor.

Jag träffa massor med människor i mitt jobb. Det är bland det roligaste med mitt jobb. Dom är glada, arga, pigga, trötta, irriterade, sura, hotfulla, stressade osv osv... Endel kan va väldigt sura & otrevliga. det kan jag ta utan problem. MEN när människor är utstuderat ELAKA blir jag väldigt arg & ibland ledsen. Då hjälper inte "gåsfjädrarna" (där allt rinner av) längre!!!

Idag träffade jag en ELAK människa. Kan inte sätta fingret på varför jag tog så illa vid mig & vad hon utstrålade för jag blev skit nervös av henne. Kan ha varit hennes översittar attityd, nedlåtande blick & hur hon granskade & letade fel i allt jag gjorde.. Hon ifrågasatte varför gourmet grillkorven va slut Hon som jag borde ju veta att ibland så tar korven slut hur mycket man än fyllt på speciellt under lunch rusningen & sa åt mig att hon gärna ville ha "pappers fickan" som SKA va till stekkorvarna (jag använder "vanligt korvpapper" & inte den för att jag tycker den är svår att hantera & det tar bara extra tid att fippla med den) Och så säger hon spydigt att hon också jobbar på Statoil minsann! Samtidigt så säger hennes vän att hon vill ha senap & ketchup,,,, nej ingen senap.... eller jo förresten stark senap. Och under tiden spänner hon ögonen i mig för att se hur jag reagerar. Det va till och med så att hennes man började skruva på sig.
När dom hade fått sina korvar va jag helt knäckt & skogstokig. Självklart inget jag visar utåt. Men seriöst!? Hur kan man behandla en kollega & medmänniska så? Går jag in på en statoil som kund eller vilken annan butik som helst för den delen . Är jag alltid trevlig & glad. Jag fattar inte hur man kan bete sig så mot en annan människa.
Jag blev så arg att jag va tvungen att gå ut på lagret & stänga en dörr våldsamt några gånger & gråta en skvätt.... Låter helt knäppt kanske. Det är ju bara petitesser men så eeeeelak va hon. USCH!!!

Jag försöker släppa det och tänka att det är synd om henne för hon kan inte vara en lycklig människa. Synd bara att jag kom ivägen för hennes frustration.

Shake it off!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar