tisdag 15 februari 2011

Tittar hon snackar....

Astrid har börjat hänga med mer & mer i pratet...
Ord som: Mamma, pappa, dää (där), dås(smörgås) kommer mer o mer. Idag pekade hon på Anders i sina jobbkläder & sa ett klockrent Jobba & när han sa .-Ja jag ska jobba. så nickade hon och -jaa! Tjejen börjar få koll!! :-D Gud va roligt! Jag tycker det är så kul när man verkligen kan börja kommunicera med barnen. Är en sådan mamma som inte kan höra skillnad på skriken. Trött, mätt, ont i magen, bajsat osv... Utan kör hela felsökningsschemat varje gång. Iofs hunger skriket från Astrid det känner vi båda till. Det är något ut över det vanliga.... :-S

Och senaste dagarna har vi lärt oss "jag-har-sjuuuukt-ont-i-munnen-skriket" Då liknar hon tjejen i "exorcisten" hon rullar runt, ålar sig & skriker okontrollerat tills Alvedonen verkar. INGET hjälper. Hon ålar nästan ur ens armar. Hon vill inte gosa, titta på macka-pack, bli buren, suga på nappen eller snutten. INGET funkar förän alvedonen verkar efter 30 minuter. En lång halvtimme kan jag lova.

Och hon förstår en massa: Säger man byta blöja så springer hon till Toan. Gå till dagis så springer hon till grinden & står där och studdsar lyckligt & när det vankas mat så springer hon glatt mellan köket & stolen. Och man kan säga åt henne att gå till mamma, pappa, Agnes el lekrummet.

Och sista dagarna har hon inte ens blivit gnällig vid lämningen på dagis utan glatt vinkat & sprungit in..

Hon växer & utvecklas som person min skööööna böna!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar