söndag 25 december 2011

Bok slukning!!

Jag har inte läst en hel vanlig bok på läääänge. Någon krönikesamling har slunkit ner men inget tyngre. Med 2 barn så tar en normaltjock bok alldeles för lång tid, oftast tappar jag bort mig, glömmer, somnar & tröttnar.

Så kom vi ner hit till lugnet, jag sätter mig i fåtöljen vid fönstret, kollar i mamma&pappas bokhög, hittar denna, lyfter upp & börjar läsa.... har läst när jag ska sova (utan att somna 10sek efter jag slagit upp den), vaknat tidigt & läst lite för att sen somna om & suttit i fåtöljen medans barnen stojat runt mig. Och idag 3 dagar senare tog jag en dusch, bastade lite & satte mig sedan i stolen dom har vid bastun och läste ur den. Gud va härligt det är att läsa! Varit som trollbunden!


Sen att jag valde en av dom mest känslomässigt tunga böckerna (Pigges bok kom jag 5 sidor i sen slutade jag) jag någonsin hållt i, men OJ!! vilken resa hon gjort & vilket HELVETE hon genomlidit & shit vilka SJUKA människor det finns! Vissa rader fick jag hoppa över för att inte bryta ihop. Speciellt när hon skriver direkt till barnen..


När jag läst klart boken googlade jag såklart på hennes namn. Hittar en blogg som hon "Pausade"i November pga Post traumatisk stress syndrom. Inte konstigt! Hoppas hon lyckas reda upp sitt inre & bearbeta det som varit. Massa tankar till Otroliga Emma!


Vad ska jag läsa nu?? Kanske läsa ut "Döden i Grytan" men sen vill jag nog hitta någon annan trollbindande & gripande biografi. Gillar "riktiga böcker" om riktiga människor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar