onsdag 28 december 2011

Telefonförsäljare...

Ringde en supertrevlig man från Tvättex idag och ville sälja en hink tvättmedel till mig. Han frågade hur jag doserade tvättmedel. berättade om mitt ½dl mått som jag typ tar lite mer än halvfullt. Hälla ur kartongen är BIG NO NO! Då kommer det bara för mycket, behövs sällan mer än 30-40ml till normalt smutsig tvätt!! Fick beröm för att jag va duktig på dosering & att det va ovanligt....
Jag lät honom berätta vad han hade att sälja för här tvättas det en hel del & det lät bra. 1,99kr/tvätt, hinken räcker kanske ett år för oss, svanenmärkt & märkt av Astma&allergiförbundet TOPPEN!,inget blekmedel men det medföljer en "tvättförstärkare" typ som "Vanish". Allt hem till dörren, för ungefär 1200kr (går att dela upp)... jag bad honom återkomma så skulle jag prata m min man.. Han erbjöd mig att testa med 1 månads ångerrätt, nej tack, han ville då "förbereda" en order, jag sa nej tack. Han förstod nog att jag hade bra koll & att det nog va kört...

Efter vi pratat kollade jag upp vad jag betalar för tvättmedlet vi använder nu, SKONA parfymfritt. ca 1,50kr/tvätt. Hummmm??

Jag vet inte hur ni andra känner men för mig är det inte betungande/jobbigt att komma ihåg att köpa & bära hem tvättmedel varannan vecka. Och det är absolut inte värt att slippa och för den "tjänsten" betala ca 50 öre/tvätt.
Vill inte direkt varna för Tvättex för det kan ju passa endel. Speciellt om man överdoserar.

Jag kommer iaf säga -Tack men nej tack! när han ringer nästa vecka! Avundas inte hans jobb, speciellt då produkten inte ens va vidare prisvärd. Måste vara svårt att sälja in..

UPDATE: Säljaren ringde tillbaka som vi avtalat & jag tackade artigt nej: -Nej tack, jag tvättar billigare nu!! Han undrade då vad jag använder & vad dom kostar /tvätt? -mellan 1,52 & 1,60kr/tvätt. Svarade jag. Och plötsligt började han dilla om hårdhet på vattnet & att deras uppgifter på nätet räknades på HÅRT vatten, vilket kräver lite mer tvättmedel! Hängde inte riktigt med vad han pratade om... Och att det behövs mindre i vanligt vatten så helt plötsligt uppgav han att det för mig skulle kosta 1,49kr/tvätt...... Sa då: Att det va ju ingen markant skillnad mot vad jag har nu så då fortsätter jag som vanligt... Han gjorde ett tappert litet försök till men förstod nog att jag bestämt mig. Riktigt svår att skaka av sig må jag säga. :-D

2 kommentarer:

  1. Dessutom stämmer inte deras egna bedömning har jag hört. Alltså, det är inte så drygt. Seriöst att kolla upp kostnaden förresten!

    SvaraRadera
  2. Hamnade här efter en googling på Tvättex. Jag tackade ja till erbjudandet om att prova, eftersom sonen haft lite problem med eksem. Det hjälpte inte ett skit, tvätten luktade skumt och den där jäkla hinken tog hur mycket plats som helst i badrummet.

    Jag ville returnera hinken och mailade dem två gånger från deras hemsida, det fanns ingen information alls om hur man gör för att returnera på sidan. Detta gjorde jag före jul, igår ringde en kille som skulle komma och hämta tvättmedlet, då har jag inte fått någon som helst respons från företaget i sig. Inte bra att de inte ens kan bemöda sig med att svara på mail, det känns oseriöst.

    Så jobbigt är det inte att köpa tvättmedel, och doserar man vettigt räcker det ju länge, ändå. :)

    SvaraRadera