fredag 23 december 2011

En GOD jul!!!

Efter 60mil i bil kom vi fram igår kväll. En bilresa då jag & barnen somnade i Tumba och sov tills Anders fick tvärbromsa för köer i Norrköping och när jag sen i höjd m Gränna blev förvisad till baksätet för att "gå mellan" barnen som va sockerhöga efter pannkakssylten till middagen på Dinners i Ödeshög och slängde leksaker på både varann & Anders .
Ny punkt på Önskelistan till barnen: bärbar-DVD m 2 skärmar!! Vi tog inte med våran då dom inte kan se skärmen samtidigt, en sitter framvänt & en bakvänt....

Note to self: Skit i att stanna på Mac Donalds i framtiden utan ta en 20min extra & få riktigt god & hemlagad mat och lugn & ro på Dinners.

Så tillslut anlände vi till Mamma & pappa i Olofström , Blekinge!! Guuuuuud va sköööönt att vara här!! Älskar detta huset. Inte huset jag vuxit upp i men dom bor nu i min mormor & morfars gamla hus som är sååå himla härligt & fint renoverat och även det fyllt av härliga barndomsminnen! (Önskar vi hade råd att bygga ett liknade) Men ändå så får jag en nostalgisk & sentimental klump i magen när vi passerar Vilshult (där jag växte upp) och ser vårt gamla hus från vägen.. Älskar att vara "hemma"!!

Barnen somnade först vid 22:30 typ men lik förbenat vaknade Astrid vid 07:30 typ & Agnes en halvtimme senare.. Gaaaah!! Så vid 09 väckte jag Anders & sa att nu va det hans tur & så somnade jag om som en stock på soffan till 11. Sååååå skönt!!
Sen tog jag en lååång dusch, vi hämtade thaimattill lunch, jag, Astrid & Anders åkte & tvättade bilen + handlande lite mat medans Agnes & morfar kokade skinka & åt godis.

Så där är jag. I "jul-mood". Det luktar jul i hela huset, pappa ska snart hämta min syster & hennes sambo vid flyget & granen ska snart kläs av Agnes & mormor. Jag har precis tagit en grön & läst senaste "Family living" medans ungarna lekt m mina gamla leksaker.. Nu ska jag rycka in & hjälpa mamma lite i köket. UNDERBART!!!




Från oss alla till er ALLA!! En Underbar & härlig GOD JUL!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar