söndag 22 januari 2012

Ceasarsallad m valfrihet...

Igår när vi va på IKEA köpte vi varsin Ceasarsallad..... Vi började efter 1:a tuggan drömma om en RIKTIG ceasardressing m lite sting i, och smak oxå för den delen..

Så idag blev det Ceasarsallad till middag för oss 2.. Men då vi inte har samma smak för tillbehör så gjorde vi den "TACO style" (alltså man plockar ihop & blandar på tallriken)
Gud va länge sen jag gjorde Ceasarsallad. Så länge sen att jag läset mitt handskrivna recept fel & fick för mig att det skulle vara parmesan i dressingen så jag beordrade Anders att finriva den (Piiinsamt, speciellt som han tvekade lite & undrade om den inte skulle hyvlas över) HJÄRNSLÄPP!!
Dressingen åkte i en burk & står nu i kylen för jag tänker äta Ceasarsallad m kräftskjärtar till lunch imorgon och ha till matlåda till jobbet oxå för den delen!!



Kommer inte dröja lika länge till nästa gång vi slänger ihop en god Ceasar!!!
Slänger in receptet oxå...


Dressingen:


  • 6-7 inlagda sardeller

  • 1 ägg

  • 1-2 pressade vitlöksklyftor

  • saften av ½citron

  • 1-2msk Dijon

  • ½msk worcestersås

  • 1½dl olivolja

  • smaka av med salt & peppar

Vitlöken & dijon tar jag högsta angivna av för jag gillar dressing m fräs i. Mixar ihop allt utom oljan & salt&peppar m stavmixern. När allt är blandat & sardellerna finfördelade häller jag i oljan i en tunn stråle. Klart!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar