tisdag 17 januari 2012

Mammor & minimodeller...

Har bara sett rubriker i tidningen & så kikade jag med ett halvt öga i 5 min igår. Sen började vi prata om något & jag glömde bort tv.n...

För mig är det programmet egentligen inte ens värt uppmärksamheten. Att små flickor ska göras till modeller är helt galet & FEL, FEL,FEL!! Rätt säker på att jag skulle börja gråta om jag såg hela.

I min värld ska barn vara barn! Visst kan dom ha hobbys, kanske dansa, fotboll, jympa eller något men huvudsakliga hobbyn ska vara LEK!!

Samma gäller "Junior Masterchef Australia" som jag råkade zappa förbi i helgen. Det är imponerande & glädjande med barn som har ett intresse för bra mat men samtidigt känns det fel att en 10åring står & temperarar choklad & en annan nästan gråter över en bränd maräng!
När jag va 10år va vi ute & lekte röda vita rosen tills det blev för mörkt, smög på korna, plockade kräftor, fiskade & byggde fördämningar i ån. När jag minns tillbaka till den tiden minns jag bara en känsla av trygghet, frihet, nyfikenhet & glädje! Mitt mål är att ge mina barn samma känsla & frihet!

Jag orkar inte ens bli upprörd (vilket man kanske borde bli) på det där skitprogrammet! Inte ens värt min ilska!

Bara sjukt, rubbat & FEL!!!

Så nog om det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar