fredag 20 januari 2012

Snål eller noll koll??

Varit in till Centrum m barnen. Shoppat lite kläder, köpte kvällsmat & varit på biblan. Mitt i allt detta blev det lunchtajm.
Stannade vid cafeet mitt i centrum & kollade in barn menyn. 3 pannkakor m sylt & spraygrädde (som inte ens Astrid gillade)... 50kr/port och så 2 små tetra drickor 15kr/st.... 130kr för lunch till barnen.. Jag tappade matlusten av priset & petade i mig det lilla som Astrid lämnade kvar.

Jag vet inte om det är jag som är snål eller är det såhär det kostar för barn alternativen ute på cafe?? Vad kan det kosta att göra 6 st pannkakor... Fast nu slår det mig att det där va ju säkert köpta & frysta som dom bara värmer, dom är säkert lite dyrare.. Tänk vad mycket mer dom isf kunde tjänat om dom stekt & styckfryste pannkakorna själva? Eller vad dom kunde sänkt priset & garanterat fått mer nöjda kunder & då hade jag garanterat tagit en sallad till mig också.. Har inte restaurang momsen sänkts förresten??

Trevligt va det iaf att hänga med barnen, gå på biblan läsa & låna lite böcker, handla mat, sen hem & fika m saft & kaka. Nu kollar barnen lite film & jag ska hänge mig åt tvättberget....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar