fredag 20 januari 2012

Musikalisk 34-års kris???

Sen sommaren har det hänt något.. Det har kommit smygande, jag har försökt förneka & trott att det varit en fas av något slag... Men nej det blir bara "värre" & "värre".

Ännu en, nej två dörrar har öppnats in till min redan lätt schizofrena musiksmak. Vi säger välkommen till Dans musik av det "hittiga slaget" & svensk förorts hip hop!!!

Det började med att jag HAAATADE "LMFAO-Party rock anthem" men efter min svågers bröllopsfest ääälskade jag den & så gick den hela sommaren sen rullade det på av bara farten under hösten. Dansmusiken från hitlistan känns ju ändå rätt okej & normal för en snart 34årig 2-barns morsa.
Men den andra "nya dörren" känns liiiite otippad med musik som:
Kapten röd: "In kommer ting" & "Ju mer dom spottar"
Maskinen: "Krossa alla fönster", "segertåget" & "dansa med vapen"
Svenska björnstammen: "vart jag mig i världen vänder" & "svalkar vinden"
Syster sol: "Kärleksrevolt" detta är den senaste plågan som jag spelar såfort jag kan. Reggie hiphop av det lite väl drogliberala slaget, om jag fattat texten rätt! Men jag tycker det svänger AS-SKÖNT!! Likaså "Monty-Dina armar" som är något elektro pop eller nått.. rätt dålig på att sätta genre på musik!
Dans musik som Avicii,Swedish House Mafia, "Brittan Spears", pitbull, Rihanna har börjat smyga in på min spotify.....

Som tur va börjar schlagern snart och förhoppningsvis neutraliserar det lite..



Men snälla nära & kära lova att plocka ner mig & konfrontera mig om jag börjar klä mig baggy och slänger mig med ord som baxa, Guuuzz, keff, len osv... ;-D



Lyssna & njut!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar