söndag 22 januari 2012

Nu kom "Mammas matkasse"

Agnes har nog missuppfattat det där med Linas matkasse lite, blir lite rörigt när mamma heter samma.. Men vad gör det!
Nyss ringde det på dörren & vår trevliga chafför sträckte över 2 kassar. Och i tid trots snömoddiga vägar! En m kylda & frysta färskvaror & en m grönsaker & torrvaror. Förvaras nog separat i bilen tror jag. Fräscht!!
Denna veckan bjuds det på:


  • Fiskknyten m fänkål, dill &citron m Potatis.

  • Kycklingsoppa m lättorkade tomater.

  • Färsk gnocchi m örtig ricottakräm & Ruccola.

  • Fläskkotlett m varm risonisallad m päron

  • tunnbrödsklämma m köttfärs & mandelpotatismos.


Nyfiken på gnocchin & kycklingsoppan!! Ser verkligen fram emot fisken, har verkligen fått ett bättre förhållande till vit fisk sen vi började m Linas! Inte supersugen på den där risonisalladen m päron, mat m frukt är inte min favorit. Men kommer självklart smaka & kanske tom gilla det. Det är det som är det roliga m Linas att man blir "tvingad" att äta & testa sådant man inte skulle göra annars, då man gärna hellre "sejfar" än experimenterar! Och oftast har jag blivit positivt överraskad!!
Tänker ni oxå testa Linas matkasse?? Ange gärna min tipskod: K616425

2 kommentarer:

  1. Åh vad jag önskar att Linas matkasse kunde finnas för vegetarianer. Så himla skönt att slippa planera mat jämt och ständigt!

    SvaraRadera