tisdag 28 augusti 2012

Hoppla & såklart lite loppis....

Tjo vad tiden sprang iväg.. Har inte ens hunnit blogga sen vi mellanlandade hos mamma&pappa på fastlandet. Men däremot har jag hunnit endel annat kul. Har kommit hem mitt i natten, packat upp det mesta mitt i natten, varit på urkul "sommarfest" med "sommarjobbet" (fick låna kompis lght i staaan så jag va även en sväng på krogen med några av mina sommarkollegor  Kul kul! men oj vad jag kände mig gammal), tvättat som en tok & så har jag jobbat extra på mitt "sommarjobb"..

Idag har jag varit "ledig". Har passat på att returnera lite kläder som inte passade till ellos&HM (det är såååå galet smidigt att handla på nätet), varit på återvinningscentralen med bla. massa plast (helt sjuuukt), varit på biblioteket,  varit på "kupan" i Hemse (hittade ljusstakarna & lite annat som jag nog ska sälja) & nu puttrar min första hemgjorda ärtsoppa på spisen bredvid ett fläsklägg... Det är skönt att vara "hemma" igen. Och nu vet vi att här ska vi bo hela vintern eller tills vi hittar ett hus. Skööönt med en relativt fast punkt framöver! Så idag har vi börjat lära känna den stora kakelugnen uppe. Alla värmekällor är välkomna & jäklar va värme den ger... Blir det galet kallt i vinter sover vi nog alla i salen. 

Dagens "fynd" då..... 
Dom här fina ljusstakarna märkta "Solingen germany". Funderar lite på hur jag ska få dom lite finare... Hur rengör/putsar man rostfritt stål??

Dom fick snabbt en plats bland min lite sneda, repiga & missfärgade ljusstakssamling!!

1 kommentar:

  1. Jag har renjort rostfri diskbänk med autosol, borde väl funka på ljusstakarna också? /Lina

    SvaraRadera