onsdag 22 augusti 2012

Saknar...

Det allra mesta med flytten till Gotland är positivt. Det är luuugt (kanske inte sommartid men jag fick en försmak i April på hur det verkligen är & jag älskar det & längtar till höstmörkret lägger sig), tryggt, enkelt & skööönt!!
Men jag skulle ljuga om jag sa att det inte finns något jag saknar från livet i Sthlm. Det finns självklart endel saker som jag saknar från "gamla livet".
  • Skogen!! Jag saknar min svampskog i Åkersberga något alldeles galet! Bara att öppna altandörren & traska rakt ut med korgen. Blandskog, lövskog, barrskog & kalhyggen. Hittade så mycket fin svamp. Det är faktiskt det jobbigaste just nu. Finns säkert fin svampskog på Gotland men jag har lixom inte hunnit hitta den ännu... Hittar mest bara torr tallskog. 
  • Min syster. Vi har inte setts sen ESC-finalen!! Och jag saknar henne såååå. Iom vår sena semester iår så missade vi varandra på Tegelstrand oxå.. Nu är det dags för dom att besöka ön snarast tycker jag.. :-D
  • Stabilitet nr1! Det är satan så jobbigt att bo i ett hus som inte är VÅRT HEM och med alla våra saker i lådor staplade längs väggarna och man inte vet om huset är sålt nästa vecka eller inte.. Varit endel visningar senaste tiden. Vilket självklart påverkade löftet om att NU får ni hyra huset heeela vintern. Längtar & väntar på svar från ägarna så vi iaf vet vad som händer när vi kommer hem igen.. Men änsålänge är det tyst & huset är kvar på hemnet.. :-( Ska vi packa & leta ny "mellan-bostad" eller kan vi äntligen få landa lite, i allafall i ett ½år. jag har lixom inte ens orkat packa upp min kära kaffemaskin eller våra dvd-filmer än. Jag längtar så efter ett hus som är vårt HEM!!
  • Stabilitet nr2!! Fast jobb!!! Jag hoppas, önskar & tror att det ska lösa sig i höst. Men risken finns ändå att jag står utan jobb. Jag saknar kanske inte gamla jobbet jätte mycket men att veta vad man ska göra på dagarna & ha en stabil inkomst är guld värt!! Hösten kan nog bli väldigt tung utan jobb. Fick dock ett samtal igår och fått lite arbetspass framöver.  :-D Känns fortf ovant & jobbigt med att inte ha ett fast heltidsjobb längre. Inte konstigt kanske, har lixom haft det så sen hösten 1998...
  • Mitt kök! Mitt/vårt alldeles egenplanerade perfekta ÄLSKADE kök!! Alla smarta lösningar som passade oss perfekt. Mitt skafferi, allt utrymme, arbetsyta, moderna spisen, fräscha vitvarorna & ALLT med det! :-/
Sen är jag rätt duktig på att fokusera och se mer av det positiva med flytten men ibland önskar jag att man kunde, bara för en dag vara tillbaka i det vanliga vardagslunken i det välkända huset med mysiga köket & fina svampskogen bakom... Antagligen bara för att inse att det som ändå är det viktigt för oss finns precis där vi nu är på Gotland. :-D Det är ju så det är: att man saknar gärna det man inte har istf att uppskatta det man verkligen har.

Men ett alldeles eget HEM står faktiskt just nu högst upp på önskelistan!

2 kommentarer:

  1. Varför flyttade ni till Gotland? Jag är ju ganska ny här hos dig! Finns det något inlägg där du skriver om det? Hoppas verkligen att det ordnar sig med jobb, gissar att det finns begränsat med jobb när man bor på en ö? Och med boendet förstås, känns som att man kan hitta sitt drömhus på Gotland... Ett gammalt fint hus som man kan göra precis som man vill med... Drömmen!

    SvaraRadera
  2. Veronica på Gotland26 augusti 2012 kl. 17:32

    Jag ska snoka rätt i en stor och fin svampskog till dig. Återkommer ;)) Kram

    SvaraRadera