måndag 4 mars 2013

Försök nr2: Slajm med Glycerol...

Testade att ha i glycerol härom dagen.. Det blir lite mindre kladdigt men inte helt kladdfritt.



Mycket hänger på mängden potatismjöl!!

Men ungarna gillar det iaf!!

UPPDATERAT! Va konstigt att ni inte kan läsa mina tankar & veta vilket recept jag följer..   ;-D  Kanske dags att skärpa upp mig och skriva lite mer för er & inte bara för mig själv. Kopplar inte alltid att ni är några som läser bloggen. Blir alltid lika glad, smickrad & lite förlägen. 

Mitt Recept på Slajm!

2dl Vatten
1dl potatismjöl
typ 2msk glycerol
någon droppe olja skadar inte heller.
karamellfärg.

Blanda allt & värm upp medans du vispar. Pass på!! För när det väl tjocknar går det snabbt.

4 kommentarer:

  1. Hur mycket glycerol hade du i och följde du samma recept som senast??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har uppdaterat inlägget med recept nu.. Lycka till... :-D

      Radera
    2. Tack! Barnens förskola är superpeppade på att låta barnen uppleva Labyrint... och jag sa att jag visste en tjej som gjort ett bra slajm-recept! :)

      Radera
    3. Ååååhhhh gud va roligt!! Nästan liiite scen-skräcks känsla. ;-D Detta blir ett rätt fast slajm inte så flytande som i Labyrint. Hoppas det blir lyckat!! labyrint är verkligen ett jätte poppis program! 1.a gången som barnen faktiskt längtar en hel vecka efter nästa program så som vi gjorde när vi va små.. :-D

      Radera