fredag 15 mars 2013

Mina loppis favoriter: Tandpetsfigurer!!

Kommer ni ihåg??  Porslinshållarna man tydligen fick när man köpte tandpetare förr i tiden!? Vet inte vilka år dom såldes. Vet bara att jag sett dom lite här & där under min barndom. Eller iaf tunnan & den där kärran längst till vänster!!

En kärra, en tunna, ett lok, en fisk, en hund, en sko & 2st bilar. Har gått så långt i samlandet av domhär att jag lagt ett bud på en katt på Facebooks "Retromarknaden". Och vann den!! Har dock hållt mig till blått...  Kanske dags att expandera till olika färger oxå. Undrar hur många olika figurer & färger det finns??

Hittade 2 nya härom dagen. Den där "Indian-kärran" & en bil. Bilen va dock en dublett då min 1:a bil va lite naggad. 5kr/st Helt ok!! 

1 kommentar:

  1. Tunnan fanns i guldbrunt hemma hos oss på Tångvägen! :-)
    //Mia

    SvaraRadera