torsdag 21 mars 2013

Mina loppis favoriter: Textilier!!!

En rätt nyfunnen favorit i loppisvärlden är textilier. Sängkläder, dukar, handdukar till både kök & badrum. Sååå mycket snyggare, billigare & oftast i väldigt bra kvalite. Tex. IKEAS billigaste påslakan är ju oftast urtråkiga efter några tvättar.

Förra veckan bäddade jag nytt med detta!! Loppisfyndade örngott & senaste påslakan fyndet: 2st gulrandiga i FINT typ nyskick tjocka&onoppriga för 30kr TOTALT. Mjukt, urtvättat & skönt. Och sist men inte minst Snyggt & färgglatt!!

Och nyligen hittade jag 5st fina rödrosa handdukar till badrummet för 10kr/st. Dom är härligt urtvättade vilket betyder att dom är mjuka & faktiskt suger åt sig vätska (Nya handdukar är ofta vädelösa på det) och så är dom snygga & miljövänliga (re:use)...
Den gulgrön blommiga handduken köpte jag för 2-3v sen Dom är egentligen 2 (ena ligger i tvätten) & kostade 10kr!! 

Endel tycker det är äckligt men nej det är ju så grymt.. Det går faktiskt att tvätta i minst 60grader.. Min man rynkade på näsan först, men när jag bäddat med det så ändrade han sig. Ska man ha nya sängkläder i samma kvalite som dom jag betalt 15kr/st för så får man punga ut med minst 300kr per set. Nej Vintage påslakan är grymt, härligt tjock & onopprig bomull!

I textilhyllorna finns massor av guldkorn!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar