onsdag 20 mars 2013

Kruppnatt, störtlopp & Icekart!

Vaknade vid 01 av att Anders & Astrid va lite oense om hur mycket vatten man kunde dricka.... Astrid va hostig & törstig. Jag bytte plats m Anders & snart hörde jag hostan förändras.... Så vi 2 tog, täcke, kudde & gick ner i soffan. Snart blev det skällande så Astrid fick sitta i fönstret m täcket & pälsmössa. När vi hittat nyckeln gick vi en sväng med pulkan, lämnade sopor & kollade in Mac Donalds här nedanför. Lätt berusade granntjejen undrar nog om hon druckit för mycket när hon mötte mig & ett barn på pulka här ute båda glatt hälsande kl 02:15.  Efter promenaden åt vi varsin nattmacka & sen somnade vi i soffan vid 03-03:30...


Idag har Astrid varit inne & "tagit det lugnt" hela dagen.
Här använder hon Internet dongen som mikrofon när hon sjunger/ljudar till "YOU"


Jag & Agnes har dock varit ute i förmiddags. Och efter några åk skippade vi selen & Agnes åkte själv bla. i den kupperade "Valle skicross" banan. Hon svänger lite, håller balansen & efter en stört i skyddsnätet kommer hon nog förstå vikten av att bromsa på riktigt också.Och nu har Agnes även blivit grym på att åka knappliften själv, även den branta. Hon har även lyckats få "knappen" på plats själv, hävt en "trill", tar loss den, håller fast & åker med en bit innan hon släpper. Jag är såååå stolt att jag nog spricker lite.

Hejdå mamma, stanna där lite! Så säger hon varje gång innan hon drar iväg utför själv! 

Efter lunch drog vi "ungdomar" iväg på lite icekart. Shit va kul!! Gokart på is med dubbar. Hade garanterat vunnit om inte Jocke prejat mig efter 1/4 varv ;-D  så alla hann om mig innan jag fick ordning på farkosten igen. Tur att jag är den bästa förloraren & tyckte det va skitkul ändå.  :-D Vi avslutade med öl & våffla på någon gammal mysig hytta påvägen hem.

Nu är snart min middag färdig! Pulledpork såklart! Sköter sig själv lixom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar