fredag 24 januari 2014

Äntligen Fredag..

Äntligen hemma efter en galet fartfylld dag på jobbet, "lönefredag" i slutet av Januari säger väl ALLT för att ni ska kunna tänka er hur det är att jobba i ICA-kassan. Phu!!!! Men samtidigt väldigt roligt & dagen går snabbt som attans.

Köpte med mig en bit biff med kappa hem. När jag kom hem sövde Anders Astrid & jag helstekte biffen i ugnen, pratade med våran gäst & slösurfade lite. Nu tittar Jag (med ett halvt öra), Anders & Göran på tv, småpratar & njuter kött-koma. Agnes har täljt lite på en pinne, fotograferat sin försenade namnsdagspresent & sitter nu i soffan, äter popcorn och spelar på Görans telefon. Blir en skön Fredag. Jag tänkte nog pyssla & stilla surfsuget medans dom andra hänger i TV-soffan. :-D

Testade att poppa popcornen i Kokosolja ikväll. Det doftar kokos i hela huset & smakar som vanliga popcorn med en svaaag eftersmak av kokos. Supersmarrigt!! TESTA!


Gryt-poppat är sååååå mycket godare & nyttigare än micropopcorn. Micropopcorn är för salta & endel (dom flesta) innehåller också onyttigt mättat fett, transfetter och/eller palmolja. Även ICA´s eco popcorn innehåller palmolja. Inte bra! Så sen en tid tillbaka är det bara grytpoppat som gäller hos oss. Anders brukar köra 50/50 smör&olja. Jag bara på rapsolja eller från nu kokosolja.

Hoppas ni får en lika mysig & lat fredagskväll som jag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar