torsdag 30 januari 2014

Tovningsproblem...

Fick leverans från Slöjddetaljer idag... Lite mer smyckestillbehör & 2 st påsar med ull för tovning...

Testade såklart att tova lite med ullen ikväll (som jag lärt mig av min systers svärmor aka vår pysselguru) men den va inte alls som den jag har sen innan. Dessa blir inte alls så släta & fina på ett kick utan man får hålla på längre & dom är ändå lite luddigare trots idogt rullande. Längre fibrer kanske? Ullen jag har sen innan är från Panduro & lite dyrare. Är det en kvalitetsfråga? Finns det knep för att få ordning på dessa eller är det bara att frisera dom m sax?
Den blå är från Panduro & hur lättarbetad & snabbtovad som helst. Den gula är den nya ullen & nog bortom all hjälp. Den gröna blev ändå helt okej men ändå lite luden, ojämn & toffsig trots maniskt rullande...??

Är tovning en materialsport kanske?  ;-D



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar