onsdag 15 januari 2014

Bunkrat!

En härlig sak med Sthlm är absolut utbudet i mataffärerna! ALLT finns!! 

Så nu bunkrade jag lite favoriter när jag va uppe.
Ett tunt pitabröd som man har till bl.a. Meze. Dessa m aubergin-dipp har jag varit sugen på så länge nu.  8:90kr för en förp m 4st är bra pris. Delar dom i bitar & fryser in. Man kan säkert baka själv men jag & bakning är väl inte helt vänner.

Nästan 1kg med slätbladig persilja. Så i morse plockade jag & Astrid loss bladen, la dom i blöt, sköljde ordentligt & slungade dom torra. Sen fryser jag in dom i lådor. Bara att ta en näve direkt från frysen & smula ner i maten. Fast jag frös inte in allt för ikväll blir det tabbouleh till kebabspetten.

Och så lite annat smått & gott. Hommos, "baba ghannouge" (åt detta m brödet som tv-snacks när vi bodde i rissne) , vinbladsdolmar, goaste ostronsåsen & en panang pasta (inte testat innan). 

Så nu är frys & skafferi påfyllt m massa "exotiska" godsaker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar