söndag 5 januari 2014

Då va 2013 förbi...

Här följer en väldigt kort sammanfattning men med länkar i texten (håll pilen på & klicka, nytt fönster öppnas) till inlägg som jag tycker är minnesvärda & roliga.

Så här kommer det, 2013 månad för månad:


Februari: Hemma en sväng i Blekinge med bla. en fin loppis runda med mamma..
Och Anders jobbade en hel del i Sthlm denna tiden.

Mars:  Hela Mars genomsyras av loppis!!! och underbar Sälenresan & Påsk på Tegelstrand!! Vilken toppenmånad! 

April: Sammanfattning från påsken som slutade rätt trist med maginfluensa 50mil i bil.... & en ur trevlig florist-junta!!

Maj: Häftigaste grejen i Maj va absolut Kaffi-kalaset här i Stånga!!! 

Juni: Mycket loppisfynd på bloggen & inte så personligt alls pga att vi då trodde vi va påväg att köpa huset vi hyrde & så smusslade jag med min älskade systers MÖHIPPA!!!!!!

Juli: Mycket LOPPIS men också sköna lediga dagar med barnen & Stångaspelen!!

Augusti:  Weekend i Sthlm för klänningjakt till systerns bröllop (sammanfattning på det i September), magiska dagar på Tegelstrand.

Härlig familjedag på Skördemarknad & dags att packa & säga adjö till drömhuset!!

Oktober: Svamp-resa till blekinge, flytt från stenhus till "funkis lådan" & vår förstfödda fyllde 6år mitt i detta flytt kaos! 


December: Agnes tappar sin första tand!! , desperat sökande efter julkänsla medans Anders jobbar i Sthlm & så kom den ändå tillslut, JULEN 2013!!

Nyårsfesten på Gumbalde blev precis så härlig & skön som jag förväntat mig & maten va GRYM!!!!

Nu är det tydligen 2014 och jag har som alltid inga nyårslöften utan lever på, njuter av det lilla & gör det bästa av dagen/veckan... Jag kan ana att 2014 kommer handla om en resa, en "renare" vardag då jag aktivt jobbar på att rensa ur vårt hem från gifter ( i bla. leksaker, mat & hudvård), massa matlagning som alltid, loppisfynd såklart & massa av remake. Kanske är 2014 året då vi hittar "the drömhus" och jag kanske uppfyller min "lilla dröm" eller kanske inte. Jag tänker "go slow", satsa säkert & leva NU!

Hoppas att blogglusten håller i sig under 2014 och att ni vill hänga på här ett år till..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar