söndag 26 januari 2014

Sköna Söndag: Bamse & Panang Curry.

Kvällen igår tillbringade jag med fina vänner. Öl/vin, choklad, salami, ost, husesyn, choklad & tjejsnack. Vid 01 tiden cyklade jag hem utan lyse men med Cillas ficklampa och med reflexväst på både mig & ryggsäcken. 
I morse fick jag sovmorgon till kvart i 12 då tröttnade familjen och Anders & barnen kom och la sig på mig.. :-D  Pigg & utsövd trots sen kväll. Anders drog för att spela bowlingmatch & efter ett telefonsamtal från Cilla så klädde jag & ungarna på oss snabbt för att hänga med dom på Bio i Hemse. Vi såg nya Bamse filmen.. Jag brukar va lite anti när dom gör nytt av gamla filmer men denna va bra, roligt & väldigt fint tecknad. 
Sen hem via affären & inom bowlinghallen för att hejja lite på Anders.

Ikväll lagade jag Currygryta med nya Panang currypastan. Blev urgott men jag kanske hade i lite mycket Curry (följde förslaget på burken men drog ändå bort hälften) för min smak då det blev rätt starkt men smaken är ju ändå så god. Astrid åt & Agnes också trots att dom sa att det va lite starkt. Man får se till att ha mycket ris till & att det finns mjölk på bordet då dessa två mildrar hettan. Jag hade nog gärna hällt på ännu en burk kokosmjölk men men... Dessa currypastor ska vi bunkra lite olika sorter av näst vi kommer till Sthlm. Väldigt god smak. Vi gör rätt mycket Thaigrytor. Futtiga 22kr för en stor burk som säkert räcker till minst 6-7 storkok (minst 10port) till !

Mina favoriter i currygrytorna är: Morot, purjo, blomkål, broccoli, sugarsnaps, vitlök, massa kokosmjölk & kyckling i strimlor. Grönsakerna ska vara krispiga så det får inte koka så länge. BÄSTA grejen att frysa in till matlådor.

Efter maten åkte jag & Agnes bort till Stangmalmen och hjälpte Cilla & hennes dotter att spola isen. Första gången jag va där men hoppas kunna ställa upp & spola i veckan då jag är ledigt 2dar. Hoppas vi har en fin is till helgen som kommer. Tänk va mysigt med varmchoklad, korv & skridskoåkning utomhus. Trist bara att jag jobbar kommande helg... :-S

Nu ska jag snart krypa upp i soffan & kolla "Bridesmaids". God söndagskväll på er..

 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar