tisdag 28 januari 2014

Vinterväglag & Insomnia..

God morgon!!


Igår snöade & blåste det ordentligt här på Gotland. UNDERBART med ännu lite mer vinter!! Men liiite knöligt va det att pendla igår. Inte så jobbigt påvägen in till stan igår em förutom att jag hamnade i snöröken bakom en lastbil i 2mil. Men hem vid 22:30 inatt va lite småjobbigt. Helt omöjligt att ha helljuset på pga att det snöade/blåste runt snö så mycket. Och utan hellyse så såg man vallarna alldeles för sent. Trots att jag bara låg i 60km/h övveraskades jag & höll jag på att glida i diket några gånger. Man kör in en snövall & vågar varken bromsa eller ratta för mycket utan det är bara att släppa gasen, åka med & försiktigt styra emot när det drar åt fel håll. Som tur va hade jag en bil en bit framför mig nästan hela vägen. Tror vi båda gladdes av sällskapet. Vi höll 60km/h nästan hela vägen.
 När jag körde av vid Linde blev det ännu lite värre. Gick inte att köra snabbare än 40km/h sista ½milen, det yrde snö, hellyset gick inte att ha på & på 2 ställen låg det 15-20cm höga vallar över HELA vägen, bara reflexpinnarna som visade vart vägen gick. Där höll jag på att fastna faktiskt.. Bästa med detta är att jag tycker att det är rätt spännande & lite roligt med extremt väder, det ger variation på den där vägen jag kört i 1½ år nu (såååååå trött på den vägen). Sålänge man håller farten & inte tvärbromsar så tar man sig oftast hem säkert trots lite snöstorm.

Väl hemma va jag speedad men trött... Slängde mig i säng, surfade runt på paddan ett tag, släckte och la mig för att somna... *PLING* Klarvaken!!! kanske inte så konstigt då jag sov i soffan hela förmiddagen igår.. Spelade lite, surfade lite till... Hör hur Anders somnat och vågade knappt röra mig för att inte väcka honom. Så strax efter 2 gick jag ut i vardagsrummet, tände en brasa, tittade ut på snöstormen & slökollade på "Familjen Annorlunda" för att varva ner... Och sist jag kollade på klockan va den 03:24. Nästa gång jag kollar på klockan & FATTAR vad den är står det 07:25... Har omedvetet snoozat i 1h. Hetsar upp familjen, slänger fram kläder & frukost till barnen. Hatar att stressa på morgonen men vad gör man. Vi hann iaf.

Nu blir det hemma dag med tvätt, disk & plock (sååå spännande) + lite olika ärenden...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar