torsdag 23 januari 2014

Brutna regler, kul post & old-school Candy Crush.

Anade det! Att blogglusten skulle blomma när Insta blev otillgängligt.

Igår fick jag "leverans" av en god blogg/insta/facebook vän (som jag faktiskt aldrig träffat IRL men hon är gift med en gammal klasskompis) som bor i Malmö. Jag va helt enkelt så fräck att jag frågade om hon kunde gå inom "Systrarna Grene" och fota, meddela sortiment & köpa på min begäran. Vänliga Bella ställde såklart upp, skickade bilder m priser&mått, jag valde, hon köpte & några dagar senare kom grejerna på Posten. TACK igen snälla!! Hoppas kunna återgälda dig någon gång!  I samma veva ringde också fina vännen Micke till Anders, sa att han sett på FB att jag ville ha grejer på Systrarna i Malmö & undrade vad jag ville ha. I LOVE Facebook, mina vänner & mitt bekantskaps nätverk där.  
Så nu är pappersförrådet påfyllt!

Idag kom även leverans med remake-material från syrran & 2st NEW YORK-guider från Adlibris!
Älskar riktig post!

Idag på lunchen upptäckte jag det andra spelet i min RETRO-lur. SUPER JEWEL QUEST!
 Föregångaren till candycrush måntro. Man ska föra samman juveler till rader så försvinner dom.
 Har inte hunnit fatta riktigt hur det funkar & skärmen är såååå liiiten & upplösningen dålig. Men jag ska nog lära mig.

 Idag bröt jag mot loppis-stopp regeln också... Men det va faktiskt något Agnes behövde. Ett par TRETORN stövlar & så slank dessa ursöta KEROs med för 5kr.
Dom va så fina att jag inte kunde låta blir....

Smartphone abstinensen är inte så jätte svår. Enda är att jag har liiite problem med att sms:a men övning ger färdighet. Och så har jag varit nära att försöka scrolla ner med fingret på skärmen vid 3-4 tillfällen men hejdat mig med ett leende.  Skadad man är! BTW jag har inte laddat luren ännu, batteriet är ännu fullt. 1-0 till retroluren!

Nu är det snart dags att sova. Jobb tidigt imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar