måndag 3 februari 2014

Förberedd in i minsta detalj..

Imorgon ringer klockan vid 05 och förhoppningsvis ska jag lyckas ta mig upp då...  För vid 05:45 kommer världens bästa svärmor & tar över barnen och ser till att dom får vakna i lugn & ro innan lämning. Blir för tight för mig att lämna kl 06 & sen hinna in till stan på 45min om denna galna dimman som varit idag håller i sig. Tog nästan 1h hem ikväll då man inte såg mer än en reflexpinne framför sig...

På dom 45min imorgon ska jag hinna fixa min frukost, klä&sminka mig samt sätta igång långkoket.

Har ikväll fixat köttet, hackat lök,vitlök & selleri, plockat fram allt annat. Så imorgon är det bara att hälla i allt i gjutjärnsgrytan & ställa in i ugnen på 90 grader innan jag åker.

Blir lite kortare jobbdag imorgon då jag ska på möte på Astrids förskola så strax efter 13 är jag hemma igen & kan kolla till köttet innan mötet.

Hoppas & tror att det kommer bli galet gott!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar