torsdag 13 februari 2014

SMOCK!!!!

Det va nog hämtningen av Astrid som fick bägaren att rinna över eller storstädningen av Agnes rum i förmiddags kanske..  

Efter mellisfikan sa det iaf bara: BAM! 

Så låg jag där i soffan, förkylningen eskalerade och knockade mig: tung i huvudet, öm i nacke & hosta. Tjejerna kollad film & lekte. Så himla skönt att dom är så stora nu för jag kunde lätt slumra lite, dom väckte mig när det va något. 

Så nu "går jag" på Ipren & har värmt köttfärsen från igår. Svärmor ringde nyss & frågade om jag behövde hjälp med något? Jag kapitulerade & tackade ja!! Så hon får äran att natta Astrid. Fast hon kom tidigare & skickade mig i soffan och tog itu m middagsdisken också. Och svärfar fick äran att ta henne till dagis imorse när jag inte orkade ända fram. Så grymma!! Hur tackar man för sådanhär hjälp?? 

Nu blir det en jumbokopp m honung&ingefära & en bön till högre makter..  jag hoppas nämligen att detta helt magiskt vänder under natten.. För imorgon & hela helgen ska jag ju jobba.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar