fredag 21 februari 2014

Gårdagens shopping...

Gårdagens besök i flera provrum fick mig att inse det jag anat i några veckor. Mitt byte av tjänst på jobbet har satt sina spår. Från att aldrig suttit still när jag va på "golvet" eller någonsin förut. Till att mestadels sitta helt still i kassan har satt sina spår runt midjan. Mina kläder passar fortf men dom har krympt lite grann... :-S

Så nu är det dags att försöka hinna med att röra sig när jag inte jobbar. För annars kommer detta nog lätt spåra ur. Är inte alls så duktig på att vara konsekvent eller strikt tyvärr men jag gillar inte vad jag känner i kroppen eller hur det känns i klädbutiken så kanske kan det driva mig..

Så nu är det slut på snask i bilen när jag kör från jobbet... Och nog dags att dra ner på mackor mm mm ...

Idag blev det lite bär&nötmix för att stilla suget i bilen hem. Trots att jag blev erbjuden en go´sak från "Gutebollen" tackade jag nej.. Och jag lovade mig själv att ta en snabb promenad när jag kom hem.
Typiskt nog ville AGNES till varje pris vara med mig så hon fick hänga på. Blev ingen power-walk men en rask promenad i typ 15-20min. När jag ökade på farten så sprang hon bredvid.. Och det va riktigt mysigt med en prat-promenad trots duggregnet..

Jag kan inte lova något men jag borde nog regelbundet börja besöka "JUMP" i Alva också... Men jag börjar såhär med promenader & så borde jag nog ta upp "Plankan" igen. 

Dags att skärpa sig helt enkelt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar