tisdag 4 februari 2014

Långlagat & enkelt!

Hittade detta receptet när jag googlade runt lite på recept häromdagen. Och självklart är det min favorit matblogg SMAKSENS som levererar igen på tema: långlagat. Receptet hittar ni HÄR!!

Så igår kväll förberedde jag så långt det gick & kl 05 i morse tvingade jag mig själv ur sängen för att hinna med att sätta igång kvällens middag. Lätt som en plätt: olja i botten, lägg i köttet, häll på tomaten & hackade löken + selleri. Jag rev en köttbuljongtärning & strödde över också. Salt&Peppar i med 2 kvistar rosmarin & in i ugnen på 80-90grader. Ställde in den kl 05:30 sen åkte jag till jobbet, vid 13:45 va jag hemma & kollade till den.
Och klockan 17 plockade jag ur den. Alltså 11 ½h senare. Då ser den inte så rolig ut. Men skenet bedrar.
Plockade upp köttet som knappt höll ihop & stormkokade tomatsåsen så den reducerades ordentligt. Kryddade med mer salt, peppar & vitlök + några ordentliga nypor råsocker.

Kokade pasta & ångade savoykål över pastavattnet.


Supersmaskigt & såååå enkelt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar