torsdag 28 januari 2010

Torsdag!

Sådär lagom stökigt idag. Måste nog kommit närmare 20-30 cm snö här inatt! När jag lyckats baxa in båda ungarna i bilen och tagit mig ner till Dagis så kör jag och nästan alla andra oxå fast i snön nere vid vändplanen, inte skottat alls. lyckas backa mig loss tillslut. Körde sen ner till Anders och tog en fika & läser i tidningen om Någon polis som gripits PÅ STATOIL för inblandning i någon sexhärva. Frågan är vad Statoil har med detta att göra, varför skriver dom ens ut på vilken mack han grips? Well well. Konstiga i kråksången är hur Expressen fått tag på bilder från stationens övervakningskameror. :-S Osnyggt!!
Sen sladdade vi vidare till BVC för 2-månaders kontroll. Gillar inte vår BVC läkare hon verkar så sur & krängd. Hade henne m Agnes oxå. :-( Jag orkade inte ens fråga så mycket mer om magknipet för hon tittade på mig som om jag va dum i huvudet när jag sa att det verka hjälpa m laktosfri mjölk, hon sa överlägset att det är proteinet som är boven vid magknip & det är inte borttaget från den laktosfria. Ja ja skit samma. Astrid är iaf gladare nu när jag dricker laktosfritt och är frisk och pigg i övrigt. Tro att man som förälder vet vad som är bäst för ens barn. bara man lyssnar på dom & sig själv så blir nog det mesta rätt och till det bästa för alla inblandade! Och blir det lite "fel" ibland så blir det, då är det bara att göra om och göra rätt! Och lära sig av sina misstag! Hellre det än att inte göra/försöka alls!! Allt behöver inte va så jä*la rätt & präktigt hela tiden. Så länge barnen är "hela" & mår bra såklart.. ;-) Många föräldrar är så rädda för att göra "fel" och bryr sig alldeles för mycket om vad andra tycker & tror om dom. Fram för bättre Föräldra-självkänsla!!
Astrid har iaf gått upp 1,7 kg & vuxit 10cm sen hon kom, inte konstigt att små barn skriker när dom växer & utvecklas i den takten. ;-)


Jag va ju & lekte "latte-mamma" m Janet i Täby C härom dagen, lunchade & gick sakta i bredd m vagnarna. Blev lite shopping. Bla lite prylar för att försöka få kontroll på familjelivet, man kan ju alltid hoppas att det ska bli liiiite lättare m en kalender.


En familjekalender så vi har koll på vad alla inblandade ska göra och när!!


När vi flyttade hit så målade vi en sådan där aspraktisk, trendig & snygg magnet & skoltavlevägg i hallen. Jä*la skit säger jag. trots spackel, 3 lager magnetfärg och noga målad griffeltavel färg så fäster knapp någon enda magnet & det är typ omöjligt att tvätta bort gammalt kritdamm. Sen dess har jag ignorerat den. Så när jag fick syn på denna vita magnet skapelsen på Åhlens REA jublade jag. Och man kan skriva m whitebord på den. Kritor är för stenåldern!

Nu är det dags att slira till dagis igen. Dom här 5h går sjukt snabbt & Astrid sover mest.. Klart hon passar på när det är lugnt i huset!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar